آموزش مقدماتی ساخت اسکلتبندی (Rigging) با Blender دوره حضوری 2024
آموزش مقدماتی ساخت اسکلتبندی (Rigging) با Blender به شما کمک میکند تا با اصول و تکنیکهای پایهای ساخت اسکلت برای مدلهای سه بعدی آشنا شوید. با تمرکز بر پروژههای عملی، شما میتوانید شخصیتها و اشیاء سه بعدی را برای انیمیشن و حرکت آماده کنید و از ابزارهای پیشرفته Blender برای ایجاد حرکات طبیعی و پویا بهرهبرداری کنید.
دانشگاه متاورس تمامی دورههای آموزشی در حوزه علوم کامپیوتری را ارائه میدهد. برای مشاهده این دورهها بر روی لینک کلیک کنید.
ویژگیهای دوره:
- آموزش جامع و مقدماتی ساخت اسکلتبندی (Rigging) برای شخصیتها و اشیاء سه بعدی در نرم افزار Blender
- مناسب برای مبتدیانی که میخواهند با اصول اولیه ساخت اسکلتبندی برای ایجاد حرکتهای طبیعی در شخصیتها و مدلهای سه بعدی آشنا شوند
- آموزش اصول ساخت اسکلتها (Armatures)، اتصال آنها به مدلها، تنظیمات Weight Painting و استفاده از ابزارهای Rigging برای کنترل دقیق حرکت شخصیتها و اشیاء
- پروژهمحور با تمرکز بر ایجاد اسکلتبندیهای ساده و تنظیمات ریگ برای مدلهای سه بعدی
پیشنیازهای آموزش مقدماتی ساخت اسکلتبندی (Rigging) با Blender :
- آشنایی پایه با نرم افزار Blender و مدل سازی سه بعدی
- هیچگونه تجربه قبلی در زمینه اسکلتبندی لازم نیست
برنامهریزی زمانی دوره:
- مدت زمان آموزش: ۳ هفته، هر هفته ۳ روز (هر جلسه ۲ ساعت)
- کل ساعت آموزش: ۱۸ ساعت
- هزینه هر ساعت: ۲۰۰,۰۰۰ تومان
- هزینه کل دوره: ۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان
سرفصلهای دوره آموزش مقدماتی ساخت اسکلتبندی (Rigging) با Blender :
در ادامه سرفصلهای این دوره را به طور جامع معرفی میکنیم. همراه ما باشید:
هفته اول: آشنایی با اصول اسکلتبندی و ایجاد Armatures
جلسه اول (۲ ساعت):
- معرفی اصول Rigging و نحوه استفاده از آن در ایجاد حرکت برای مدلهای سهبعدی
- مروری بر محیط کار Blender و ابزارهای مورد نیاز برای اسکلتبندی
- پروژه عملی: ایجاد اولین Armature و اتصال آن به یک مدل ساده
موضوعات جلسه دوم (۲ ساعت):
- نحوه ایجاد و تنظیم Bone Chains برای ساخت اسکلتهای پیچیدهتر
- کار با ابزارهای Edit Mode برای تنظیم موقعیت و ساختار Bones
- پروژه عملی: ساخت اسکلتبندی پایه برای یک شخصیت ساده مانند انسان یا حیوان
جلسه سوم (۲ ساعت):
- آشنایی با Pose Mode برای کنترل و تنظیم حرکات اسکلتها
- استفاده از IK (Inverse Kinematics) برای کنترل حرکتهای دست و پا
- پروژه عملی: استفاده از Pose Mode برای ایجاد حرکات اولیه در شخصیت
هفته دوم آموزش مقدماتی ساخت اسکلتبندی (Rigging) با Blender : اتصال اسکلتها به مدلها و تنظیمات Weight Painting
جلسه چهارم (۲ ساعت):
- معرفی Weight Painting و نقش آن در تعیین تاثیر اسکلتها بر مدل سهبعدی
- نحوه اتصال اسکلتها به مدلها و تنظیم وزنها برای ایجاد حرکات طبیعی
- پروژه عملی: اتصال اسکلت به یک شخصیت ساده و تنظیم اولیه Weight Painting
موضوعات جلسه پنجم (۲ ساعت):
- استفاده از ابزارهای Automatic Weights برای تنظیم سریع وزنها
- نحوه اصلاح و بهبود Weight Painting برای جلوگیری از مشکلاتی مانند کشیدگی یا تغییر شکل نادرست مدل
- پروژه عملی: تنظیم دقیق Weight Painting برای بهبود حرکات دست و پا
جلسه ششم (۲ ساعت):
- کار با Vertex Groups برای کنترل دقیقتر تاثیر اسکلتها بر بخشهای مختلف مدل
- پروژه عملی: ایجاد Vertex Groups و بهینهسازی حرکات اسکلت برای شخصیت
هفته سوم: تنظیمات پیشرفته اسکلتبندی و بهینهسازی حرکات
جلسه هفتم (۲ ساعت):
- ایجاد Control Bones برای بهبود کنترل بر روی اسکلتها و حرکات پیچیده
- نحوه استفاده از Constraints برای محدود کردن و کنترل حرکات Bones
- پروژه عملی: افزودن Control Bones به یک شخصیت و بهبود حرکات آن
موضوعات جلسه هشتم (۲ ساعت):
- معرفی ابزارهای Shape Keys برای ایجاد تغییرات ظاهری مدل بدون نیاز به اسکلتبندی
- استفاده از Shape Keys برای تغییرات ظاهری چهره و بدن در حین انیمیشن
- پروژه عملی: ترکیب Shape Keys و Rigging برای ایجاد تغییرات پیچیدهتر
جلسه نهم (۲ ساعت):
- جمعبندی و بهینهسازی اسکلتبندی برای شخصیتهای آماده انیمیشن
- پروژه نهایی: طراحی و ساخت اسکلتبندی کامل برای یک شخصیت و آمادهسازی آن برای انیمیشن
ویژگیهای جدید آموزش مقدماتی ساخت اسکلتبندی (Rigging) با Blender :
- ابزارهای جدید Weight Painting: بهبود ابزارهای Weight Painting برای تنظیم دقیقتر و آسانتر وزنها و کنترل حرکات طبیعیتر
- کنترلهای پیشرفته Inverse Kinematics (IK): استفاده از تکنیکهای جدید IK برای کنترل بهتر و سریعتر حرکتهای شخصیتها
- پشتیبانی بهتر از ابزارهای Shape Keys: بهبود امکانات Shape Keys برای ایجاد تغییرات دقیق و پویا در مدلها
location_onمحل برگزاری
دوره های مرتبط
آموزش جامع استفاده از Figma حضوری 2024
آموزش جامع استفاده از Figma به شما کمک میکند تا طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری را بهصورت حرفهای یاد بگیرید و پروژههای خلاقانه بسازید.
آموزش پیشرفته ساخت اسکلتبندی (Rigging) با Blender حضوری 2024
آموزش پیشرفته ساخت اسکلتبندی (Rigging) با Blender شما را با ابزارهای تخصصی و تکنیکهای حرفهای برای خلق انیمیشنهای پویا و شخصیتهای واقعگرایانه آشنا میکند.
آموزش جامع سیستمهای توصیهگر (Recommender Systems) حضوری 2024
آموزش جامع سیستمهای توصیهگر (Recommender Systems) شما را با اصول، الگوریتمها و تکنیکهای عملی برای ایجاد سیستمهای هوشمند و شخصیسازیشده آشنا میکند.
آموزش جامع یادگیری عمیق با TensorFlow حضوری 2024
آموزش جامع یادگیری عمیق با TensorFlow به شما کمک میکند تا مفاهیم پایه تا پیشرفته شبکههای عصبی، پردازش تصویر، زبان طبیعی و بهینهسازی مدلها را یاد بگیرید و پروژههای هوش مصنوعی حرفهای بسازید.
نظرات
3,600,000 تومان
مدیرعامل هلدینگ تعاونی های زنجیره تامین بهشت | مدیرکل دانشگاه متاورس ایران