آموزش پیشرفته تکسچر سازی (Texturing) دوره حضوری 2025
این دوره جامع آموزش پیشرفته تکسچر سازی (Texturing) به شما کمک میکند تا مهارتهای خود را در طراحی تکسچرهای واقع گرایانه و حرفهای برای مدلهای سه بعدی ارتقا دهید. با تمرکز بر تکنیکهای پیشرفته و پروژههای عملی، شما قادر خواهید بود تکسچرهایی با کیفیت بالا و جزئیات دقیق ایجاد کنید که در پروژههای بازی سازی، انیمیشن و طراحی سه بعدی استفاده میشوند.
دانشگاه متاورس تمامی دورههای آموزشی در حوزه علوم کامپیوتر را ارائه میدهد. برای مشاهده این دورهها بر روی لینک کلیک کنید.
ویژگیهای دوره:
- آموزش جامع و پیشرفته تکسچر سازی برای مدلهای سه بعدی با تمرکز بر ایجاد تکسچرهای واقع گرایانه و با جزئیات بالا
- مناسب برای طراحان سه بعدی، هنرمندان دیجیتال و بازی سازانی که با اصول پایه تکسچرینگ آشنا هستند و میخواهند در پروژههای پیشرفتهتر از تکنیکهای پیچیدهتری استفاده کنند
- آموزش تکنیکهای پیشرفته تکسچر سازی با استفاده از نرم افزارهای تخصصی مانند Substance Painter، Mari و Photoshop برای ایجاد نقشههای بافت (Texture Maps) با کیفیت بالا
- پروژه محور با تمرکز بر طراحی تکسچرهای پیچیده برای شخصیتها، اشیاء و محیطها در پروژههای بازی سازی و انیمیشن
پیشنیازهای آموزش پیشرفته تکسچر سازی (Texturing):
- آشنایی با اصول پایهای تکسچر سازی و نرم افزارهای سه بعدی
- تجربه کار با نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی مانند Blender یا Maya (ترجیحی)
برنامهریزی زمانی دوره:
- مدت زمان آموزش: ۵ هفته، هر هفته ۳ روز (هر جلسه ۲ ساعت)
- کل ساعت آموزش: ۳۰ ساعت
- هزینه هر ساعت: ۲۵۰,۰۰۰ تومان
- هزینه کل دوره: ۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان
سرفصلهای دوره آموزش پیشرفته تکسچر سازی (Texturing):
در ادامه سرفصلهای این دوره را به طور جامع معرفی میکنیم. همراه ما باشید:
هفته اول: آشنایی با اصول پیشرفته تکسچر سازی و UV Mapping
جلسه اول (۲ ساعت):
- مروری بر مفاهیم تکسچر سازی و اهمیت UV Mapping در ایجاد تکسچرهای دقیق
- استفاده از UV Mapping پیشرفته برای ایجاد نقشههای بهینه و دقیق
- پروژه عملی: ایجاد UV Mapping برای یک مدل سه بعدی پیچیده
مباحث جلسه دوم (۲ ساعت):
- معرفی نرم افزار Substance Painter و آشنایی با محیط کاربری آن
- بررسی ابزارهای پیشرفته تکسچر سازی در Substance Painter و نحوه استفاده از آنها
- پروژه عملی: پیادهسازی اولین تکسچر در Substance Painter با استفاده از لایههای پیشرفته
جلسه سوم (۲ ساعت):
- تنظیم و استفاده از PBR (Physically Based Rendering) در تکسچر سازی
- استفاده از PBR برای ایجاد تکسچرهای واقع گرایانه با نورپردازی و سایههای دقیق
- پروژه عملی: طراحی یک تکسچر واقع گرایانه با استفاده از تکنیکهای PBR
هفته دوم: ایجاد نقشههای بافت (Texture Maps)
جلسه چهارم (۲ ساعت):
- آشنایی با انواع نقشههای بافت (Texture Maps) مانند Normal Maps، Specular Maps و Displacement Maps
- استفاده از Normal Maps برای افزودن جزئیات بدون افزایش هندسه مدل
- پروژه عملی: ایجاد و استفاده از Normal Maps برای بهبود جزئیات یک مدل سه بعدی
مباحث جلسه پنجم (۲ ساعت):
- ایجاد Roughness Maps و Specular Maps برای کنترل نور و درخشش سطوح
- نحوه تنظیم Roughness و Specular برای ایجاد متریالهای واقع گرایانه مانند فلز و شیشه
- پروژه عملی: طراحی تکسچرهای فلز و شیشه با استفاده از Roughness و Specular Maps
جلسه ششم (۲ ساعت):
- ایجاد Displacement Maps و Height Maps برای افزودن جزئیات سه بعدی به سطوح
- استفاده از این نقشهها برای شبیهسازی برجستگیها و فرو رفتگیها در مدلها
- پروژه عملی: ایجاد Displacement Maps برای یک مدل پیچیده و افزودن جزئیات سه بعدی به آن
هفته سوم آموزش پیشرفته تکسچر سازی (Texturing): تکنیکهای پیشرفته در Substance Painter و Photoshop
جلسه هفتم (۲ ساعت):
- کار با Smart Materials و Smart Masks در Substance Painter برای ایجاد تکسچرهای پویا و واقع گرایانه
- استفاده از Procedural Textures برای ایجاد تکسچرهای تکرارشونده و دینامیک
- پروژه عملی: ایجاد تکسچرهای پویا و متنوع با استفاده از Smart Materials
مباحث جلسه هشتم (۲ ساعت):
- ترکیب تکسچر سازی در Substance Painter و Photoshop برای ایجاد تکسچرهای نهایی با جزئیات بیشتر
- استفاده از Photoshop برای تنظیمات دقیق رنگ، کنتراست و اضافهکردن جزئیات به تکسچرها
- پروژه عملی: ترکیب تکسچرهای Substance Painter و Photoshop برای ایجاد یک تکسچر نهایی پیچیده
جلسه نهم (۲ ساعت):
- استفاده از Projection Mapping و Stencils برای افزودن جزئیات پیچیده مانند علائم، لوگوها و زنگارها به مدلها
- پروژه عملی: افزودن جزئیات خاص به یک مدل با استفاده از Projection Mapping
هفته چهارم: تکسچر سازی برای شخصیتها و محیطها
جلسه دهم (۲ ساعت):
- ایجاد تکسچرهای پیشرفته برای شخصیتها: پوست، مو، لباس و جزئیات چهره
- استفاده از ترکیب تکسچرها برای ایجاد واقع گرایی بیشتر در چهره و بدن شخصیتها
- پروژه عملی: ایجاد تکسچرهای پوست و لباس برای یک شخصیت سه بعدی
مباحث جلسه یازدهم (۲ ساعت):
- تکسچر سازی برای اشیاء و محیطهای طبیعی مانند سنگها، درختان و سطوح طبیعی
- استفاده از Tileable Textures و Detail Maps برای ایجاد محیطهای گسترده و پیچیده
- پروژه عملی: طراحی تکسچرهای طبیعی برای یک محیط جنگلی
جلسه دوازدهم (۲ ساعت):
- تکسچر سازی برای اشیاء مصنوعی مانند فلزات، پلاستیکها و وسایل نقلیه
- استفاده از تکنیکهای زنگار و خرابی برای افزودن جذابیت به مدلهای مصنوعی
- پروژه عملی: طراحی تکسچرهای فلزی با جزئیات زنگزدگی و خرابی برای یک وسیله نقلیه
هفته پنجم: رندرینگ و بهینهسازی تکسچرها برای موتورهای بازی سازی
جلسه سیزدهم (۲ ساعت):
- رندرینگ تکسچرها در موتورهای بازی سازی مانند Unreal Engine و Unity
- استفاده از تنظیمات نور و سایهزنی برای نمایش واقع گرایانه تکسچرها در محیطهای بازی
- پروژه عملی: رندر کردن یک شخصیت با تکسچرهای ایجادشده در Unreal Engine
مباحث جلسه چهاردهم (۲ ساعت):
- بهینهسازی تکسچرها برای عملکرد بهتر در بازیها: کاهش حجم و کیفیت متناسب با عملکرد
- استفاده از تکنیکهای Texture Atlasing برای بهبود عملکرد و کاهش تعداد تکسچرها
- پروژه عملی: بهینهسازی و کاهش حجم تکسچرها برای استفاده در پروژههای بازی سازی
جلسه پانزدهم (۲ ساعت):
- بررسی تکنیکهای پیشرفته برای بهبود کیفیت و جزئیات تکسچرها در پروژههای بزرگ
- پروژه نهایی: طراحی و تکسچر سازی یک مدل کامل با استفاده از تکنیکهای پیشرفته برای نمایش در یک پروژه بازی یا انیمیشن
ویژگیهای جدید آموزش پیشرفته تکسچر سازی (Texturing):
- استفاده از ابزارهای جدید Substance Painter: بهرهگیری از ویژگیهای جدید در Substance Painter برای ایجاد تکسچرهای پیچیدهتر و دقیقتر
- بهبود کارایی PBR و Material Mapping: استفاده از تکنیکهای جدید PBR برای بهبود نورپردازی و متریالهای پیچیده در تکسچر سازی
- رندرینگ و بهینهسازی پیشرفتهتر: ابزارهای بهینهتر برای رندر سریعتر و کارآمدتر تکسچرها در موتورهای بازی و انیمیشن
location_onمحل برگزاری
دوره های مرتبط
آموزش جامع Google Analytics حضوری 2024
آموزش جامع Google Analytics به شما کمک میکند تا از دادههای وب سایت خود بهترین استفاده را کرده و استراتژیهای بهینهسازی دقیقی بسازید.
آموزش پیشرفته ساخت انیمیشن با Blender حضوری 2024
آموزش پیشرفته ساخت انیمیشن با Blender شما را با تکنیکهای حرفهای، ابزارهای پیشرفته و روشهای خلق انیمیشنهای واقع گرایانه 3D آشنا میکند.
آموزش پیشرفته سی شارپ C# در یونیتی حضوری 2024
آموزش پیشرفته سی شارپ C# در یونیتی شما را با تکنیکهای پیشرفته برنامه نویسی، طراحی بازیهای پیچیده و بهینهسازی گیمپلی در یونیتی آشنا میکند.
آموزش جامع یادگیری ماشین توزیع شده و پردازش موازی حضوری 2024
آموزش جامع یادگیری ماشین توزیع شده و پردازش موازی به شما کمک میکند تا الگوریتمهای یادگیری ماشین را برای پردازش دادههای بزرگ و موازی اجرا کنید و به سرعت و مقیاسپذیری بالا دست یابید.
نظرات
7,500,000 تومان
مدیرعامل هلدینگ تعاونی های زنجیره تامین بهشت | مدیرکل دانشگاه متاورس ایران