آینده متاورس چیست؟
15 آبان 1403
ارسال شده توسط فاطمه نصیری
17 بازدید
در این مقاله سعی می کنیم به مواردی از قبیل آینده متاورس چیست، چگونه کسب و کار شما می تواند به متاورس بپیوندد و مزایای اصلی آن چیست بپردازیم.
آینده متاورس چیست و چگونه آینده ما را شکل خواهد داد
موارد استفاده و برنامههای کاربردی هیجانانگیز در حال حاضر در زمینههایی مانند واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی سه بعدی، بلاک چین دیده میشوند.بازارهای مبتنی بر بازار و بسیاری دیگر. هدف واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تغییر کامل ماهیت ارتباط انسانی آنلاین با گسترش آن از دو بعدی به سه بعدی است. آن ها همچنین شیوه جدیدی از تعامل را ایجاد می کنند، حالتی که هر دو طرف را همزمان به یک فضای فیزیکی یکسان می آورد.متاورس دقیقاً چیست؟
بیشتر فعالیت های کاربر در متاورس، یک قلمرو دیجیتالی رخ می دهد. از زمان معرفی کامپیوترهای خانگی ارزان و پرقدرت، این عبارت برای مشخص کردن این نوع واقعیت مجازی جمعی اتخاذ شده است.رمان علمی تخیلی نیل استفنسون در سال 1992 ، تصادف برفی، مفهوم فراجهان را به عنوان یک کیهان دیجیتال بدون مرز و بی حد معرفی کرد. نحوه انجام ماجراجویی شما به شما بستگی دارد.کسب و کار و فعالیت های یادگیری در متاورس
لیستی از کارهای مهمی وجود دارد که می توان در دنیای متاورس انجام داد و می تواند به فرصت های تجاری جالبی منجر شود. این ها با جدیدترین فناوری ها ساخته شده اند و در بسیاری از زمینه های مختلف از سطح بالایی از واقع گرایی برخوردار هستند:- خرید در مراکز خرید و فروشگاه های آنلاین
- یادگیری مجازی برای دانش آموزان از طریق کلاس های درس دیجیتال
- خرید لوازم جانبی آواتار و چیزهایی برای پوشیدن
- خرید / فروش دارایی های دیجیتال مانند NFT ها، آثار هنری و غیره.
- ارتباطات برای رشد کسب و کار
- صحبت های آنلاین در مورد خدماتی که مشتریان می توانند دریافت کنند
- ایجاد مکان های مجازی مانند مدارس، اتاق جلسات و غیره
- صحبت با شخصیت های دیجیتال دیگر در پلتفرم فعالیت های املاک و مستغلات metaverse
چرا این موضوع مهم است که متاورس در حال گسترش است؟
متاورس نشان دهنده گام بعدی در تکامل تعامل آنلاین است. قبل از اپیدمی COVID-19، جوامع آنلاین قبلاً شروع به جابجایی همتایان حضوری خود کرده بودند.دنیای مجازی، برخلاف دنیای واقعی، نه تنها زنده مانده، بلکه گسترش یافته در حالی که دنیای واقعی ثابت مانده است. واقعاً تجارت در حال رونق است. رشد فراجهان یکی از دگرگونی هایی است که فرهنگ ما دستخوش آن خواهد شد. علاوه بر این، 2.5 میلیارد نفر در سال 2020 از فضاهای ملاقات مجازی استفاده می کردند که Zoom، Teams و Google Meet پیشتاز هستند. اگر به دنبال گرایش های فرهنگ شرکتی هستید، پس حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید.پتانسیل شگفت انگیز متاورس برای رشد
با دانستن این پتانسیل ها تصمیم گیری برای سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری در متاورس برای شما راحت تر می شود.1.کنفرانس در فضای مجازی
متاورس، یک شگفتی فناوری مدرن، یک مکان مجازی عالی برای فعالیت های آنلاین مشترک ارائه می دهد. محبوبیت این گردهمایی های دیجیتال به دلیل مزایای بی شماری که ارائه می دهد، به سرعت در حال افزایش است.مدیریت رویدادهای مجازی در درجه اول با راحت تر کردن رویدادها برای شرکت کنندگان به نفع شرکت کنندگان است. افراد می توانند پلتفرم های متاورس خود را برای میزبانی رویدادها و بحث در مورد برنامه های رشد شرکت ایجاد کنند.2. محل کار از راه دور و مشارکت کارکنان
متاورس شامل حوزه های کاری دیجیتالی افزوده شده است و مزایای متعددی را هم برای افراد و هم برای شرکت ها فراهم می کند. از نظر عملیات روزانه، این پلتفرم ارتباط، مشارکت تعاملی و کار گروهی را برای پروژههای مختلف تسهیل میکند.اخیراً بسیاری از کسب و کارها در بخش فناوری اطلاعات در تلاش برای افزایش مشارکت کارکنان، شروع به فعالیت در محیطهای سه بعدی متاورس کردهاند. موارد زیر صرفاً نمونه هایی از کاربردهای احتمالی بیشتر است:- سرورهای نرم افزار میزبانی را می توان بر روی زیرساخت های مجازی پیاده سازی کرد
- پلتفرم های رسانه های اجتماعی که توسط یک نهاد واحد کنترل نمی شوند را می توان برای تسهیل ارتباط بین کاربران در سراسر جهان توسعه داد
- ارائه خدمات تبلیغاتی امکان پذیر است
- از این پلتفرم می توان برای میزبانی ماراتن ها استفاده کرد و برای انجام این کار از کاربران هزینه دریافت کرد
3. صنعت بازی
بازی Metaverse به عنوان هیجانانگیزترین و اصلیترین در میان مفاهیم کنونی کسبوکار برجسته است. گسترش شدید تا سال 2023 امکان پذیر است.اگر یک شرکت جدید یا یک کارآفرین با اهداف عالی هستید، ادامه مطلب را بخوانید. مفاهیم بازیهایی که در متاورس اتفاق میافتند ممکن است ایدهآل باشند.بازیکنان در تجربه بازی خود دارای عاملیت کامل هستند، از شخصی سازی آواتارها گرفته تا ویژگی هایی که در جنگ تجهیز می کنند و پیوندهای اجتماعی که با سایر بازیکنان ایجاد می کنند، تا غارتی که بعد از آن جمع می کنند.در نتیجه، استقبال از بازی متاورس میتواند درآمد را افزایش دهد، پایگاه کاربر شما را گسترش دهد و شما را از رقبا متمایز کند.نگاهی عمیق به فناوری و آینده آن
دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم همیشه به دلیل ایده های جدید در حال تغییر است. تعداد کمی از ما می توانستیم پیش بینی کنیم که رسانه های اجتماعی چقدر جهان را چند سال پیش تغییر می دهند.بلاک چین راه جدیدی را برای نوآوری ها در زمینه های مختلف باز کرده است. تصور کنید که با برندها و آواتارها صحبت می کنید و می توانید هر نوع محصولی را در هر زمان و از هر مکان بخرید و بفروشید.آینده متاورس بستگی به این دارد که چقدر بتواند دو نیاز اساسی همه مردم را برآورده کند: ارتباط با افراد دیگر و ساختن چیزها.همیشه در حال بهبود است و در آینده نزدیک، تجارت الکترونیک، فروش و بازاریابی، امور مالی غیرمتمرکز، کسب و کارهای رمزنگاری و غیره باید بتوانند از متاورس استفاده کنند.مردم می توانند در این دنیای سه بعدی محصولات خود را بخرند، بفروشند و بسازند. این تجربه تجارت الکترونیک بسیار فراگیرتر از هر چیز دیگری است که در اینترنت یافت می شود.پلتفرم های تجارت الکترونیک برای خرید آنلاین
بسیاری از کارآفرینان، از جمله کارآفرینان در صنایع مد، چرم و لوازم جانبی، با پلتفرمهای تجارت الکترونیک به موفقیت دست یافتهاند. این رسانه بیش از هر رسانه دیگری از جمله بازی های ویدیویی پول تولید می کند.علاوه بر طراحان منفرد و استودیوهای طراحی کوچکتر، شرکت های طراحی بزرگتر نیز به این پلتفرم می پیوندند تا در معرض دید و مشتریان قرار گیرند.فناوری واقعیت مجازی به کاربران این امکان را می دهد که طیف گسترده ای از لباس ها، لوازم جانبی و سایر پوشیدنی ها را قبل از تصمیم گیری نهایی برای خرید امتحان کنند.آیا Metaverse به صنعت آموزش الکترونیکی سود می رساند؟
خلاصه: متاورس عبارت جدید در دنیای فناوری است. این بخش آموزش الکترونیکی را توانمند می کند. با ادغام فناوریهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در برنامههای آموزش الکترونیکی، میتوانیم یک قدم به طراحی متاورس نزدیکتر شویم.چگونه Metaverse صنعت آموزش الکترونیکی را تغییر خواهد داد؟
یادگیری بدنی همیشه محیط یادگیری را برای دانش آموزان و معلمان در سراسر جهان در انحصار خود در آورده است. پس از همه گیری کرونا، یادگیری دیجیتال جرقه زد و به اکثر موسسات رسید و مدل یادگیری سنتی را به یک قالب یادگیری مبتنی بر فناوری تبدیل کرد.با هوش مصنوعی، فناوریهای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) پایگاه قوی خود را ایجاد کردهاند و آماده تبدیل دنیای فیزیکی به فضای مجازی هستند.وقتی از فناوریها و برنامههای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی صحبت میکنیم، بهروزرسانی فیس بوک به متا در صنعت فناوری غوغا می کند.متاورس چیست؟
اعلامیه اخیر مارک زاکربرگ در مورد متاورس به جهان، این تمایل را برای همه افراد فنی ایجاد کرد که بیشتر در مورد این اصطلاح بدانند.متاورس یک حوزه اجتماعی مجازی است که در آن کاربران می توانند آواتارهای خود را ایجاد کنند، آن ها را شخصی سازی کنند و فعالیت هایی را که در زندگی واقعی انجام می دهند را انجام دهند.فیس بوک در حال تبدیل شدن خود به متا است، زیرا آن ها آماده ایجاد یک حوزه اجتماعی مجازی با تمرکز کامل بر تعاملات دیجیتال هستند.نه تنها فیس بوک، بلکه شرکت هایی مانند مایکروسافت، انویدیا و اپیک گیمز نیز در حال آماده سازی فناوری ها و برنامه هایی برای ترویج واقعیت مجازی هستند.از آنجایی که متاورس یک پروژه دو ساله نیست، شرکت ها همچنان در حال توسعه فناوری های پایدار و بالغ هستند که اپلیکیشن ها بتوانند از آن استفاده کنند. با این حال، ما در حال حاضر چند فناوری داریم که به ایدههای پشت دنیای متاورس کمک میکنند.فناوریهایی که متاورس را تقویت میکنند
شرکت متا ده میلیارد دلار در فناوریهای واقعیت مجازی پوشیدنی و واقعیت افزوده سرمایهگذاری کرده است و اهمیت آنها را برای متاورس آشکار میکند.- واقعیت مجازی (VR)
- واقعیت افزوده (AR)
مزایای Metaverse
متاورس فواید متعددی برای عموم دارد زیرا تمرکز آن بر نزدیک کردن واقعیت مجازی به تجربه واقعی است.1.جهانی بدون محدودیت
برای مردم، حوزه دیجیتال دنیای متا شبیه دنیایی است که روزانه با آن روبرو می شوند. در بازی های ویدیویی، بازیکنان ساختن، رانندگی، تیراندازی، اجرای داستان و زندگی بازیگران بازی را تجربه می کنند.بازی هایی مانند GTA 5 یک شبیه سازی بلادرنگ را برای بازیکنان فراهم می کند، اما بازیکنان نمی توانند محیط بازی را احساس یا لمس کنند. با متاورس، بازیکنان دنیای مجازی سه بعدی را احساس می کنند، جایی که می توانند سرگردان شوند و چندین فعالیت را انجام دهند.2. حل چالش های کار از راه دور
در همهگیری، اکثر افرادی که در بخش فناوری اطلاعات کار میکردند از خانه کار میکردند، اما این امر فاقد تعاملات واقعی برای کارفرمایان و کارمندان بود.با استفاده از اپلیکیشنهای متاورس، مدیران میتوانند با کارمندان خود مانند دنیای واقعی تعامل داشته باشند و در عین حال در دنیای مجازی بمانند. به طور مشابه، پزشکان می توانند به صورت مجازی با بیماران خود تعامل داشته باشند.3. فرصت های جدید برای مشاغل و بازاریابان
متا در حال توسعه نسخه بهتری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که فرصت هایی را برای کسب و کارها و بازاریابان باز می کند.کسبوکارها میتوانند تعاملی بیدرنگ برای مشتریان فراهم کنند تا لباسها و لوازم جانبی مختلف را روی آواتار خود امتحان کنند و واقعیت مجازی را به زندگی واقعی نزدیکتر کنند.چگونه Metaverse می تواند از یادگیری الکترونیکی بهره مند شود
ما دیدیم که متاورس چگونه می تواند برای کسب و کارها و بازاریابان مفید باشد. بدون شک درست است که متاورس برای صنعت آموزش الکترونیکی نیز مفید خواهد بود.1.آموزش الکترونیکی بهتر و دنیای بازی
دانش آموز در دوران مدرن بیشتر از یادگیری با گوشی هوشمند خود لذت می برد. اپلیکیشنهای Metaverse میتوانند یک فضای مجازی برای دانشآموزان ایجاد کنند که در آن بتوانند راه بروند، یادداشت بنویسند و با دانشآموزان دیگر ارتباط برقرار کنند و صنعت آموزش الکترونیکی را متحول کنند.آن ها همچنین می توانند در دنیای مجازی بازی کنند که بسیار شبیه واقعیت است. علاوه بر این، با برنامههای پیشنهادی، دانشآموزان همچنین میتوانند لباسها، مدلهای مو و حالتهای ظاهری را در میان گزینههای مختلف موجود تغییر دهند.2. تصاویر بهتر توسط معلمان برای دانش آموزان
مربیان به طور گسترده از برنامه های تماس ویدیویی استفاده می کنند، اما نمی توانند تصویر مناسبی از اشیاء واقعی را از طریق آنها ارائه دهند.با فن آوری هایی مانند AR، مربیان می توانند چنین تصاویری را به طور موثر به دانش آموزان خود نشان دهند.برای مثال، اگر معلمی بخواهد قطعات یک ماشین را نشان دهد، میتواند از برنامههای هولوگرافیک برای انعکاس یک تصویر سه بعدی استفاده کند. دانش آموزان درک بهتری از آزمایش های علمی و ریاضی خواهند داشت.3. تعامل بهتر والدین و معلم
متاورس می تواند به والدین در عملکرد فرزندشان در مؤسساتی مانند مدارس کمک کند. والدین می توانند در کلاس های دانش آموزان شرکت کنند و از کیفیت آموزش ارائه شده در موسسه مطمئن شوند.با برنامه های واقعیت مجازی، والدین همچنین می توانند با معلمان از مکان های دور ارتباط برقرار کنند و کیفیت بازی هایی که فرزندانشان انجام می دهند را بررسی کنند.به طور مشابه، والدین نیز می توانند جلسات منظمی را با معلمان ترتیب دهند و آموزش الکترونیکی بهتری را برای فرزندان خود برنامه ریزی کنند.4. منابع یادگیری بهتر با تجسم های سه بعدی
با استفاده از متاورس، منابعی که درک را ارائه می دهند، با تجسم های سه بعدی بهتر خواهند بود. کتابها را میتوان با VR پشتیبانی کرد و دانشآموزان میتوانند عمیقاً در کتابها شیرجه بزنند، متن را بشنوند و نمودارها را در قالب سه بعدی تجسم کنند.برای موضوعات تاریخی، VR می تواند ویدیوهای متحرک را برای یادگیری بهتر به دانش آموزان نشان دهد. اگر با کاربردهای متاورس ترکیب شوند، آزمونها میتوانند تعامل بیشتری داشته باشند.به عنوان مثال، سؤالات امتحانی می توانند تعاملی باشند، و به دانش آموزان می توان مطالعات موردی خاصی را ارائه داد که مجازی هستند اما احساس نزدیکی به واقعیت دارند.به این ترتیب، متاورس می تواند منابع یادگیری را شکل دهد، آنها را به واقعیت نزدیک کند و صنعت آموزش الکترونیکی بهتری را ایجاد کند.نتیجه
برنامه های آموزش الکترونیکی حالت یادگیری را از آفلاین به مدل های آنلاین می گیرند. با گنجاندن فناوریهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در این برنامهها، میتوانیم یک قدم به طراحی متاورس نزدیکتر شویم.تقریباً یک دهه طول می کشد تا صنعت آموزش الکترونیکی به یک متاورس تبدیل شود.Metaverse و L&D: مرز بعدی در آموزش الکترونیکی یا فقط یک مد دیگر؟
خلاصه: اگرچه متاورس در مراحل ابتدایی خود است، اما یک “مد” نیست – با برخی از آموزش های عالی Metaverse در دنیای واقعی که قبلاً در حال پرواز هستند. در این مقاله، من برخی از برنامههای کاربردی L&D در دنیای واقعی فعالشده با Metaverse و برخی موارد استفاده آیندهنگرانه را به صورت توپ کریستال بیان میکنم.آینده متاورس چیست؟
همانطور که اصطلاح «فضای سایبری» مفهومی از دنیای دیجیتال آنلاین و به هم پیوسته، مجزا و متمایز از دنیای واقعی را بیان می کند، متاورس نیز یک ساختار دیجیتالی است.با این حال، Metaverse یک پارادایم دیجیتال “ترکیبی” است که در آن از اشیاء دیجیتالی برای نمایش افراد، شخصیت ها، مکان ها، مفاهیم و موقعیت های واقعی استفاده می شود.در سطح بسیار ابتدایی، بازیبازان ویدیویی مشتاق در حال حاضر نسخهای از Metaverse را تجربه میکنند که محیطهای بازی سهبعدی خود را با استفاده از آواتارها و نمایشهای هولوگرافیک خود (شخصیتها / شخصیتهای بازیشان) کشف میکنند.بسط این موارد استفاده بیشتر و در قلمرو یادگیری و توسعه (L&D) آنقدرها هم فکری نیست.Metaverse چگونه L&D را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
L&D همه چیز در مورد باز کردن ذهن فرد به روی افکار و ایده های جدید است. هنگامی که متاورس و یادگیری با هم ترکیب شوند، این امکان را برای افراد فراهم می کند که مرزهای محدودیت های فیزیکی خود را پشت سر بگذارند و خود را در پارادایم های جدید یادگیری غوطه ور کنند.بدون متاورس، ما محدود به یادگیری آن چیزی هستیم که می توانیم تصور کنیم.Metaverse میتواند به ترکیب کلاسهای درس فیزیکی، یادگیری خودگام دیجیتال و یادگیری مجازی کمک کند و این را در یک پلتفرم واحد قرار دهد.سپس فراگیران متاورس می توانند واقعیت را در دنیای دیجیتال تجربه کنند، که منجر به پر کردن شکاف بین تجربه مجازی و واقعی می شود.به لطف پیشرفتها در فناوریهای فعال، مانند 5G، واقعیت مجازی (VR) واقعیت افزوده (AR) و سه بعدی، میتوانیم از قلمرو اژدها و اجنه فرار کنیم.اکنون این امکان وجود دارد که به یک جهان مجازی (متاورس) فرار کنید و درک بهتری از افراد، مکانها و رویدادهای واقعی داشته باشید. از علم و هنر گرفته تا پزشکی و تاریخ، Metaverse یادگیری را به سطح جدیدی میبرد.یک مثال اولیه عالی از اینکه متاورس چگونه ممکن است بر L&D آینده تأثیر بگذارد، موزه هنر و عکاسی هند (MAP) است.دانشآموزان و علاقهمندان به هنر که میخواستند درباره استادان بزرگ و شاهکارهای آن ها بیشتر بیاموزند، بدون «تجربه متاورس»، به رویکردهای سنتی برای جمعآوری آن دانش تکیه کردند.ادغام Metaverse و یادگیری، همراه با فنآوریهای هولوگرافیک، اکنون به یادگیرندگان این امکان را میدهد تا موضوعی را که در زندگی میآید تجربه کنند.آنها حتی میتوانند مستقیماً با هنرمندان و شرکتهای کوچک و متوسط تعامل داشته باشند، حتی اگر بسیاری از آنها مدتها پیش از این کار گذشتند.چه چیزی باعث پذیرش Metaverse در L&D خواهد شد؟
یکی از محرک های کلیدی L&D مبتنی بر Metaverse احتمالاً یادگیری مجازی و همه جانبه است. شواهد زیادی وجود دارد که به این واقعیت اشاره دارد که آموزش واقعیت مجازی یکی از تاثیرگذارترین روشهای آموزشی در محیط یادگیری امروزی است.جهان در حال حاضر یک محل کار جهانی است، جایی که کارمندان چندین بار در روز از مرزهای جغرافیایی (مجازی) عبور می کنند تا با همکاران خود تعامل داشته باشند.بنابراین، فرصتهای L&D مبتنی بر متاورس، نحوه آموزش جهانی نیروی کار جهانی را کارفرمایان از طریق تجربیات یکپارچه هدایت میکند.یکی دیگر از محرکها، محبوبیت مکانهای کار ترکیبی پس از همهگیری است. اکنون، با تثبیت نیروی کار ترکیبی بیش از گذشته، جایی که یادگیرندگان و مربیان در کنار هم قرار ندارند، یادگیری فراگیر مجازی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.اگرچه زمان و مسافت نیروی کار ترکیبی را از هم جدا میکنند، پیوستن به Metaverse و یادگیری به آموزش واقعی، تعاملی، عملی و حضوری برای همه شرکتکنندگان در دسترستر کمک میکند.محرک دیگر نیاز به مربیان برای ارائه تجربیات آموزشی بهتر است. در تلاش برای درگیر نگه داشتن کارمندان از راه دور و با انگیزه برای آموزش، تیمهای L&D از Metaverse برای ارائه آموزشهای واقعی بیشتر استفاده میکنند.از آنجایی که شرکتهای بزرگ فناوری Metaverse را در پیشنهادات خود قرار میدهند، سازمانهای یادگیری محور را بیشتر به سمت پذیرش آن سوق میدهد.مزایای Metaverse در L&D چیست؟
از آنجا که تجربیات مجازی و شبیه سازی شده را به تجربیات واقعی نزدیک می کند، ترکیب و استفاده از قدرت Metaverse و یادگیری پتانسیل فوق العاده ای برای L&D دارد.- نسبت به آموزش واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده فعلی، تجربیات شبیه به زندگی بیشتری را به زبان آموزان می دهد.
- این یک جایگزین ایمن و مقرون به صرفه برای یادگیرندگان ارائه می دهد تا در حین یادگیری تمرین کنند و شکست بخورند.
- برای یادگیرندگان ترکیبی،Metaverse به عنوان یک نقطه ملاقات برای افراد، فرآیندها و موقعیت ها در سراسر جغرافیایی و مناطق زمانی عمل می کند. فعل و انفعالات متاورس به پل زدن این شکاف ها کمک می کند.
- آمیختگی یادگیری و بازی به یادگیرندگان کمک میکند تا یادگیری الکترونیکی مبتنی بر متاورس را آسانتر از آموزش مبتنی بر واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده استقبال کنند.
- تجسم با کیفیت بالاتر، محتوای فراگیرتر و تعامل بهتر در Metaverse باعث می شود که کارمندان ترکیبی از یادگیری بر اساس تقاضا و یادگیری در جریان کار (LIFOW) بهره مند شوند.
صنعت آموزش الکترونیکی کجاست؟
در مقیاس مقایسه ای، متاورس امروزی هنوز در مرحله اکتشافی است که قابلیت های آموزش الکترونیکی آن در چند سال آینده چگونه خواهد بود.در مقایسه با قابلیتهای IM و پیامک امروزی، احتمالاً در سطح مشابهی است که ایمیل به اینترنت بود.با این حال، شرکتهای فناوری بزرگ قبلاً ابزارها و محصولاتی مانند Microsoft Mesh را راهاندازی کردهاند که برنامههای تجاری واقعی را ارائه میکنند و آماده تغییر صنعت آموزش الکترونیکی هستند.در کوتاه مدت، ما انتظار داریم که سازمانها رویکردی «صبر کن، تماشا کن و یاد بگیر» را برای آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس اتخاذ کنند.برخی از مدارس کسب و کار در حال حاضر 100٪ پردیس های دیجیتال راه اندازی کرده اند. زمانی که شرکتها پاسخهای مبتنی بر متاورس خود را به تجربیات و انتظارات یادگیرنده توسعه میدهند، آزمون و خطا وجود خواهد داشت.در نهایت، طی چند سال آینده، با رشد فناوریهای یادگیری و همکاری مانند Oculus فیسبوک و اتاقهای کاری Horizon آن، آموزش الکترونیکی با قابلیت Metaverse به جریان اصلی تبدیل خواهد شد.کدام استراتژیهای آموزش الکترونیکی به تکیهگاه اصلی The Metaverse تبدیل خواهند شد؟در حالی که ممکن است استراتژیهای یادگیری الکترونیکی دیگری که هنوز تکامل نیافتهاند در پیشزمینه باشد، در اینجا برخی از آنها وجود دارد که بلافاصله در Metaverse به جریان اصلی تبدیل میشوند:یادگیری همه جانبه
- VR/AR: یادگیرندگان از آموزش الکترونیکی مبتنی بر PPT، ویدیویی، صوتی و ثابت به محتوای فراگیرتر مبتنی بر AR/VR دور میشوند .
- گیمیفیکیشن: چالش «درگیری» با یادگیرندگان ترکیبی از طریق محتوای گیمیفیکیشن مبتنی بر Metaverse بهتر حل خواهد شد Gamified VR و Gamified Microlearning یک پایه اصلی خواهند بود.
- شبیه سازی: دیجیتالی و مجازی سازی با کیفیت بالاتر، تیم های تحقیق و توسعه را به سمت استفاده بیشتر از محتوای شبیه سازی شده واقعی سوق می دهد.
- استراتژیهای یادگیری تعاملی (SBL/IVBL): توسعهدهندگان از استراتژیهای یادگیری نسل بعدی ، از جمله یادگیری مبتنی بر سناریو، ویدیوهای تعاملی، و برنامههای گیمیشده موبایل استفاده خواهند کرد.
یادگیری اجتماعی
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در حال حاضر به عنوان یک روش آموزش الکترونیکی موثر جای پایی دارند. انتظار داشته باشید که Metaverse با ادغام محتوای فراگیرتر و تعامل بیشتر در بسترهای یادگیری همتایان، یادگیری اجتماعی را برجسته و متحول کند.یادگیری اکوسیستم ها
با ترکیب Metaverse و یادگیری، شاهد پذیرش بیشتر مراکز یادگیری، ابزارهای پشتیبانی یادگیری و عملکرد و مسیرهای یادگیری شخصیشده خواهیم بود. این رویکردها به طور محکم L&D مستمر را به عنوان یک استراتژی پایه برای همه سازمانهای یادگیری محور تثبیت میکنند.یک مثال آینده نگر از آموزش در متاورس
از آنجایی که متاورس در مراحل ابتدایی خود است، دنیای واقعی هنوز در حال تطبیق با آن است. با این حال، یک برنامه القایی را در یک سازمان در نظر بگیرید که در یک مدل ترکیبی، با تیم های توزیع شده در سراسر جهان عمل می کند.در اینجا ترکیب متاورس و یادگیری ممکن است به نظر برسد:- از استخدام کنندگان جدید خواسته میشود تا به پلتفرم Metaverse وارد شوند.
- آن ها آواتارها یا هولوگرام های خود را ایجاد می کنند.
- برنامه مقدماتی به یک برنامه روزانه تقسیم می شود، که هر روز تجربیات خود را ارائه می دهد که به یک ابتکار القایی مشابه که شخصاً انجام می شود نشان می دهد.
- این پلتفرم گزینههایی برای تعامل با همتایان در زمان واقعی دارد، در یک محیط مجازی که نماینده دفتر و بخشهای مختلف آن است.
- آنها می توانند به اتاقی بروند که شامل منابع مختلفی است که می توانند به عنوان بخشی از جنبه های آموزشی خود گام برونند.
- آنها میتوانند به اتاقهای پراکنده بروند و تعامل کنند، چت کنند و بحث کنند. همه در یک محیط مجازی با قابلیت خروج و ورود.
- آن ها می توانند از تلفن خود برای اسکن کدهای تصویر و کدهای QR برای ورود به تورهای مجازی دفتر استفاده کنند. آن ها این کار را در حالی انجام می دهند که به طور مداوم در تمام تعاملات خود با پلتفرم ها و دارایی های دیجیتال مرتبط، همان مشخصات را حفظ می کنند.
- آن ها می توانند فعالیت های گروهی و تمرین را در سناریوهایی انجام دهند که ممکن است در شغل واقعی با آن مواجه شوند و در این فرآیند بازخوردی از مدیران دریافت کنند.
دیدگاهتان را بنویسید