توضیحات
آموزش جامع و صفر تا صد Blender 2024 – دوره حضوری
دوره صفر تا صد آموزش Blender 2024 به صورت جامع و بهروز با تمرکز بر جدیدترین ابزارها و تکنیکهای Blender 2024 طراحی شدهاست. شرکتکنندگان با مدلسازی، انیمیشن سازی، رندرینگ و شبیهسازیهای فیزیکی به سطح حرفهای خواهند رسید و آماده ورود به دنیای حرفهای طراحی سه بعدی و انیمیشن خواهند بود. این دوره از سطح مقدماتی تا پیشرفته را شامل میشود.
دانشگاه متاورس تمامی دورههای آموزشی در حوزه برنامه نویسی را ارائه میدهد. برای مشاهده این دورهها بر روی لینک کلیک کنید.
ویژگیهای دوره صفر تا صد آموزش Blender 2024:
- آموزش جامع نرمافزار Blender برای مدلسازی، انیمیشن و رندرینگ سه بعدی
- مناسب برای طراحان گرافیک، انیماتورها، توسعهدهندگان بازی و معماران
- آموزش کامل نسخه 2024 Blender با ابزارها و تکنیکهای جدید
- پروژهمحور با آموزش گام به گام از مفاهیم پایه تا پیادهسازی حرفهای مدلها و انیمیشنهای سه بعدی
- آموزش جدیدترین قابلیتها شامل استفاده از موتور رندر Cycles X، تکنیکهای Geometry Nodes و ابزارهای پیشرفته انیمیشن و Rigging
- شامل ۵ دوره آموزشی از مبتدی تا حرفهای همراه با پروژههای عملی
برنامهریزی زمانی دوره:
- مدت زمان آموزش: 2 روز در هفته، هر روز 3 ساعت
- مدت کل دوره: 6 هفته
- کل ساعت آموزش: 36 ساعت
- هزینه هر ساعت: 250,000 تومان
- هزینه کل دوره: 9,000,000 تومان
سرفصلهای دوره صفر تا صد آموزش Blender 2024:
در ادامه سرفصلهای این دوره را به طور جامع معرفی میکنیم. همراه ما باشید:
اولین هفته: آشنایی با محیط Blender و مدلسازی پایه
- جلسه اول (3 ساعت):
- معرفی Blender و نصب و راهاندازی نسخه ۲۰۲۴
- آشنایی با رابط کاربری و پنلهای Blender
- ساخت اولین پروژه: مدلسازی ساده با استفاده از ابزارهای پایه
- جلسه دوم (3 ساعت):
- آشنایی با ابزارهای مدلسازی Mesh و Edit Mode
- ایجاد و ویرایش مدلهای سه بعدی اولیه
- استفاده از ابزارهای اساسی برای ایجاد جزئیات در مدلها
دومین هفته: مدلسازی پیشرفته و کار با Modifierها
- جلسه سوم (3 ساعت):
- آشنایی با Modifierهای پایه مانند Subdivision Surface و Boolean
- ترکیب Modifierها برای ساخت مدلهای پیچیدهتر
- پروژه عملی: ساخت یک مدل پیچیده با استفاده از Modifierها
- جلسه چهارم (3 ساعت):
- استفاده از تکنیکهای Sculpting برای ایجاد جزئیات بیشتر در مدلها
- آموزش استفاده از Dynamic Topology و Multiresolution برای Sculpting
- پیادهسازی پروژه Sculpting در یک مدل پیچیده
سومین هفته صفر تا صد آموزش Blender 2024: کار با Geometry Nodes و رندرینگ در Blender
- جلسه پنجم ( 3 ساعت):
- معرفی Geometry Nodes و نحوه استفاده از آن برای ایجاد اشکال پیچیده
- استفاده از Nodeها برای ایجاد مدلهای پارامتریک
- پروژه عملی: ساخت یک مدل با استفاده از Geometry Nodes
- جلسه ششم ( 3 ساعت):
- معرفی موتور رندر Cycles X و نحوه استفاده از آن برای رندرینگ حرفهای
- تنظیمات نورپردازی و متریالها برای ایجاد رندرهای با کیفیت بالا
- رندرینگ یک صحنه پیچیده با استفاده از Cycles X
چهارمین هفته: انیمیشن سازی و Rigging در Blender
- جلسه هفتم (3 ساعت):
- آشنایی با اصول انیمیشن سازی و ایجاد Keyframeها
- ساخت انیمیشنهای ساده با استفاده از Dope Sheet و Graph Editor
- پروژه عملی: ساخت یک انیمیشن حرکت ساده برای یک کاراکتر
- جلسه هشتم (3 ساعت):
- آموزش Rigging و ایجاد سیستم استخوانبندی برای کاراکترها
- استفاده از Weight Painting برای ایجاد حرکات طبیعی در مدلهای سه بعدی
- پیادهسازی پروژه عملی Rigging برای یک کاراکتر ساده
پنجمین هفته: استفاده از شبیهسازیهای فیزیکی و جلوههای ویژه
- جلسه نهم (3 ساعت):
- آشنایی با شبیهسازیهای فیزیکی مانند Cloth، Rigid Body، و Fluid
- پیادهسازی شبیهسازیهای فیزیکی در صحنههای سه بعدی
- پروژه عملی: ساخت یک انیمیشن فیزیکی با استفاده از Rigid Body و Cloth
- جلسه دهم (3 ساعت):
- کار با سیستم شبیهسازی ذرات (Particles) و ایجاد جلوههای ویژه
- پیادهسازی جلوههای خاص مانند انفجار و آتش
- ترکیب شبیهسازیهای فیزیکی با جلوههای ویژه در یک پروژه نهایی
ششمین هفته صفر تا صد آموزش Blender 2024: پروژه نهایی و جمعبندی دوره
- جلسه یازدهم (3 ساعت):
- تکمیل پروژه نهایی: مدلسازی، انیمیشن سازی و رندرینگ یک صحنه پیچیده
- ترکیب ابزارهای مختلف Blender برای پیادهسازی پروژههای حرفهای
- جلسه دوازدهم (3 ساعت):
- ارائه پروژه نهایی توسط شرکتکنندگان
- جمعبندی دوره و بررسی مسیرهای شغلی در زمینه مدلسازی، انیمیشن و جلوههای ویژه
- معرفی تکنیکهای پیشرفتهتر برای یادگیری بیشتر و حرفهایتر شدن در Blender
ویژگیهای جدید دوره ۲۰۲۴:
- Cycles X: موتور رندر جدید Blender برای رندرینگ سریعتر و با کیفیت بالاتر
- Geometry Nodes: ساخت مدلهای پیچیده و پارامتریک با استفاده از سیستم Nodeها
- پشتیبانی پیشرفته از شبیهسازیها: ایجاد شبیهسازیهای فیزیکی دقیق برای انیمیشنهای واقعگرایانه