Start
End
آموزش مقدماتی Unity 3D – دوره حضوری 2024
آموزش مقدماتی Unity 3D با تمرکز بر جدیدترین تکنیکها و ابزارهای یونیتی ۲۰۲۴ طراحی شده است. شرکتکنندگان با تمام جوانب ساخت بازیهای سه بعدی، از محیطسازی و نورپردازی تا پیادهسازی واقعیت مجازی، آشنا خواهند شد.
دانشگاه متاورس تمامی دورههای آموزشی در حوزه برنامه نویسی و گرافیک را ارائه میدهد. برای مشاهده این دورهها بر روی لینک کلیک کنید.
ویژگیهای دوره آموزش مقدماتی Unity 3D:
- آموزش جامع ساخت محیطهای سهبعدی و بازیسازی در یونیتی
- پوشش کامل تکنیکها و ابزارهای جدید یونیتی ۲۰۲۴
- مناسب برای تمام علاقهمندان به بازیسازی، از مبتدی تا حرفهای
- آموزش ویدئویی و حضوری با تمرکز بر پروژههای عملی
- شامل مفاهیم جدید ۲۰۲۴ مانند استفاده از HDRP و URP، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR/VR)
برنامهریزی زمانی دوره:
- مدت زمان آموزش: ۲ روز در هفته، هر روز ۳ ساعت
- مدت کل دوره: ۴ هفته
- کل ساعت آموزش: ۲۴ ساعت
- هزینه هر ساعت: ۲۰۰,۰۰۰ تومان
- هزینه کل دوره: ۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان
سرفصلهای دوره آموزش مقدماتی Unity 3D:
در ادامه سرفصلهای این دوره را به طور جامع معرفی میکنیم. همراه ما باشید:
اولین هفته: آشنایی با مفاهیم پایه و محیط یونیتی
- جلسه اول (3 ساعت):
- معرفی یونیتی و نصب و راهاندازی نسخه ۲۰۲۴
- آشنایی با رابط کاربری یونیتی
- ساخت اولین پروژه ساده سه بعدی
- جلسه دوم (3 ساعت):
- آشنایی با مفاهیم اسکریپتنویسی در یونیتی
- پیادهسازی اولین اسکریپت برای کنترل اشیاء در محیط سه بعدی
- تنظیمات صحنه و افزودن اشیاء سه بعدی به بازی
دومین هفته: توسعه پروژه سه بعدی و مفاهیم پیشرفته
- جلسه سوم (3 ساعت):
- کار با سیستم نورپردازی در یونیتی و بهینهسازی گرافیکی پروژه
- آشنایی با تکنیکهای جدید نورپردازی در HDRP و URP
- استفاده از Post-Processing برای بهبود کیفیت گرافیکی بازی
- جلسه چهارم (3 ساعت):
- آشنایی با فیزیک در یونیتی
- پیادهسازی سیستمهای فیزیکی در بازی (Gravity, Collision)
- افزودن کنترلهای کاراکتر و نحوه حرکت و تعامل با اشیاء
سومین هفته: محیطسازی و طراحی صحنههای سه بعدی
- جلسه پنجم (3 ساعت):
- ساخت و طراحی محیطهای پیچیده سه بعدی
- استفاده از Terrain Editor برای ساخت زمین و محیطهای طبیعی
- افزودن المانهای مختلف مانند گیاهان، ساختمانها و اشیاء دیگر به صحنه
- جلسه ششم (3 ساعت):
- پیادهسازی سیستم آب و هوا در بازی
- طراحی چرخه روز و شب و تغییرات محیطی
- استفاده از سیستمهای ذرات (Particle System) برای جلوههای ویژه
چهارمین هفته: مفاهیم جدید و پیادهسازی پروژه نهایی
- جلسه هفتم (3 ساعت):
- معرفی و نصب SDKهای AR و VR در یونیتی ۲۰۲۴
- پیادهسازی محیطهای واقعیت مجازی و افزوده در بازی
- نحوه تعامل با اشیاء در محیطهای AR و VR
- جلسه هشتم (3 ساعت):
- بررسی تکنیکهای بهینهسازی برای عملکرد بهتر بازی در دستگاههای مختلف
- تست و دیباگ کردن پروژه نهایی
- ارائه پروژه توسط شرکتکنندگان و جمعبندی دوره
ویژگیهای جدید ۲۰۲۴:
- HDRP و URP: معرفی و استفاده از سیستمهای گرافیکی جدید برای بهبود کیفیت بصری
- واقعیت مجازی و افزوده (AR/VR): آموزش جامع ساخت محیطهای AR و VR
- پروژه نهایی مبتنی بر بازیسازی سهبعدی: تکمیل یک بازی واقعی سه بعدی با گرافیک و تعاملات پیشرفته